fredag 29 oktober 2010

Dålig uppdaterat..och det härliga google translate

Var ett tag sen ja uppdaterade nu tyvärr mest för att ja tappat lite sug på och blogga på ett tag, men ska försöka igen. Ja vi får se vart det tar vägen. Har spelat 5 matcher sen senaste uppdateriingen men det orkar ja inte skriva om nu :) så ja fuskar och kör vidare som inget har hänt med senaste matchen. Igår så slog vi Hk Atlant hemma med 3-1 trots att vi långa stunder spelade riktigt dåligt. Men trots det en styrka och kunna vinna. Målet deras var ett självmål lite oturligt. Men i övrigt en stabil insats av mig 33 räddningar slutade kvällen med och det får betraktas som vg..http://www.khl.ru/video/1309/28953/ video från matchen.

Det här är Jonas Enlund min finske vän och lagkamrat. Han gjorde en intervju med en lokal webbsida här och naturligtvis så ville vi lagkamrater läsa om detta. Så vi gjorde som vi brukar och använde det fantastiska "Google translate" som dock har vissa brister, och då kan det bli lite roligt ibland..

Utdrag

- Du är ständigt leende?
- Ja, jag är homosexuell kille, jag gillar att skämta


hmm absolut inget fel i att va homosexuell men tror inte riktigt det var det Jonas menade...vi fortsätter intervjun


- Din bästa styrkor som spelare?
- Jag befinner mig i rätt tid på rätt plats. 

- Vad gillar du mer - att ge poäng passera eller scoring själv?
- Förmodligen, men ändå göra mål. Jag vill vara en prickskytt (skratt). 

- Vad kan du säga om dig själv fans?
- Jag är homosexuell. 



Ja han verkar stå på sig här oxå i sitt budskap till fansen..
Vad tycker då fansen om det här?



  #6  
Från Vikusya 2010/10/19, 18:23
Läs intervjun Lehterya - samma sak - att tro att allt är mycket värre i Ryssland. Enlund Jag gillar en bra spelare. På platsen själv på allvar, men nu vet vi att han är homosexuell kille) Lycka till Jonas i Sibirien!


va skönt då har han stöd därifrån oxå..


Sen då för att förklara detta så är det "rolig" Jonas har sagt men google translate får det till homosexuell istället..så ibland kan google translate va en perfekt tidsdödare om man vill få sig ett skratt..


Hv hade ju en liten winning-streak riktigt kul och tydligen skulle det firas och bloggen har fått tag i smygdokumenterade bilder på Johan Davidsson i baren..




och är det inte Andreas Falk som står och smilar i bakgrunden..ja underbart med glädje..


Må väl /Liv



1 kommentar: