tisdag 21 december 2010

30 år..i Novokutznesk

Längesedan ja blogga nu,ja vet jag ska försöka skärpa mig. Men får passa på och välkommna er till min 30 -årsfest som firas här på ett härlig hotell i Novokutznesk, eller så mycket firande är det inte då det är match i morgon men en riktigt festmåltid fick ja iallafall


Man ska inte gnälla när det serveras exklusiv fläskfile,med lokalodladNovokutznesk potatis i bästa 30 års anda, till detta bjöds det exklusivt vatten från den lokala källan, och nu ligger ja på rummet och undrar hur det känns att va 30. Och det känns ganska exakt som 29 tråkigt nog..

Denna varningsskylt hänger på toaletten, lite vagt översatt står det väl ungefär..att man bara får använda handuken på kroppen och i ansiktet annars får man böter..tror inte ja vill veta vad det har använts till här eftersom de behöver den varningen..vi lämnar det åt fantasin va..

Nämen titta här kikar Erika Hol..förlåt Björn Melin ut ur bussen i Friburg där han numer huserar..och det har börjat kanon för Björn som får massor av speltid och har producerat 6 poäng 3+3 på 9 matcher. Och tydligen är det gratis hamburgare i Fri-burg...nä ja vet:)


Och vi har fått in exklusiva bilder från det omtalade Hv-bandet The Petchz senaste spelning, från vänster Niklas Torp på ståbas, Andreas Falk på trummor, Daniel Grillfors på dragspel, och längst till höger Andre Peterson på förlängd blockflöjt..och fansen var tydligen saliga av bilderna att dömma

Ja det kanske är bättre de håller sig till hockeyn trots allt:)


God Jul till alla från en numera 30 årig bloggare/Liv

19 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen Stefan!

    Älskar din blogg! Är alltid lika roligt när den uppdaterats. Så fortsätt skriva och underhålla mig och många av mina vänner.

    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på födelsedagen! Passar på att önska dig en god jul i samma veva :)

    SvaraRadera
  3. Grattis Stefan!...och tack för en bra och rolig blogg ;)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Verkar festligare än min 30-årsdag trots allt ;)

    Tack för en härlig blogg! Skulle tro att det är Sveriges bästa KHL-målvaktsblogg...!

    SvaraRadera
  5. Grattis Stefan!

    Kul att se dig i landslaget igen. stabila insatser som vanligt. Hoppas bara Per vill ta med dig till VM!

    SvaraRadera
  6. grattis på 30 årsdagen!

    kul det var att se dig spela i landslaget!

    hoppas du får en trevligt nyår!

    SvaraRadera
  7. Hej Stefan!

    Du kanske ska prova på resebrancschen den dagen benskydden blir för jobbiga att spänna fast!

    Du har ju just gjort mig ruskigt sugen på en rysslands resa! Novi.... vad det nu hette, med handukar du inte får torka underkroppen med... Måste ju betyda att väldigt många springer runt och självtorkar...

    Men du, hörde av Ladhe du varit inne och (tjuv)läst min blogg, samt du till och med tyckte den var bra!

    Riktigt roligt att höra!!!

    Hoppas du fortsätter komma på besök och kanske lämnar en kommentar någon gång!

    Vill du vara helt säker på att inte missa några inlägg så in och tryck gilla på bloggens facebook sida!

    http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Malvaktstranar-tankar/165460350161541

    Ha det bäst!

    /Niklas

    SvaraRadera
  8. Stefan, din blogg är bara för grym! För min del får du gärna uppdatera den hur sällan du vill, för jag vet att när du väl uppdaterar den stannar resten av världen till för en liten stund och du förgyller många människors dag!

    Stort grattis i efterskott och lycka till med vad du än företar dig!

    SvaraRadera
  9. Kanonblogg, trots att jag inte håller på HV. Kommer att följa den framöver!

    SvaraRadera
  10. Grattis på 30-årsdagen i efterskott! Din blogg är lika rolig som du är bra i målet. ;) Övestyv som Ahl brukade säga.

    SvaraRadera
  11. http://www.youtube.com/watch?v=WKlZ8q64IKI

    Hittade en gammal video från fångarna på fortet!

    SvaraRadera
  12. Stefan, jag har ingen aning om var du är nu eller om du kan läsa blogg-kommentarer där men jag återkommer till den här sidan igen och igen trots att det får tårarna att spruta. Här kan man försöka låtsas att det hemska inte har hänt. Här kan man hämta lite riktig Stefan Liv-känsla och minnas fantomkeepern, spelevinken och den fantastiska människan. Jag kan inte sluta tänka på dina små grabbar och Anna. Jag hoppas familjen håller om varandra och känner den värme och omtanke som vi runt omkring skickar på olika sätt. Du är så svårt saknad. Vet inte vad jag skall göra eller säga. Världen känns så kass utan dig. R.I.P. Hero.

    SvaraRadera
  13. Stefan, jag kände inte dig. Men jag liksom hela svenska folket, vad det verkar, känner nog samma sorg. En sådan varm, rolig och underbar personlighet som du verkade vara, finns det inte många av i världen. Hoppas du har det bra var du än må vara, alla tankar till dig och din familj..

    :(

    Jag kommer att börja heja på HV71 från och med nu, hur töntigt det än låter.

    Hälsningar från Skåne

    SvaraRadera
  14. Åh´vad jag önskar att du skulle fått fira din 31-årsdag med din familj idag...
    Miss u <3<3<3

    SvaraRadera
  15. Tänker på dej idag på din dag <3

    SvaraRadera
  16. Grattis på din dag
    Miss u <3<3<3

    SvaraRadera